Un bon mestre ha de ser assertiu, és a dir, que sigui capaç de dir, de manera clara i respectuosa, les seves pròpies opinions i emocions, de defensar els seus drets, d'acceptar els pensaments i les crítiques dels altres i no sentir-se malament. També ha de ser empàtic, reflexiu, comunicatiu...
Ha de ser capaç
d'observar en tot moment els seus infants, per poder detectar i identificar,
per exemple, alguna dificultat/problema, situacions de risc, trastorns... que
dificultin el desenvolupament de l'infant. Per tant, també serà necessari que
conegui molt bé cada infant (per fer-ho caldrà que tingui una bona relació amb
la família).
També ha de motivar als seus
alumnes, perquè aquests agafin amb més ganes l'aprenentatge, i
tenir unes expectatives positives envers ells. Ajudar-los quan ho necessitin i
acompanyar-los en el procés d'aprenentatge.
Haurà de reflexionar sobre la
seva pràctica educativa i millorar-la si és necessari, ja que es poden cometre
errors. Però, diuen que dels errors se'n aprèn. Per tant, haurà de tenir la
capacitat de prendre decisions de manera clara i decisiva, sense dubtar. També
serà important que conegui tots els recursos i eines que li poden ser útils en
el seu paper com a mestre. A més a més, és molt important, que sàpiga
dissenyar i gestionar els espais d'aprenentatge, per tal que es pugui integrar
a tots els infants (amb necessitats especials o no), atendre a la diversitat...
Ha de promoure i facilitar els
diferents aprenentatges als seus alumnes, fomentar la convivència a dins i fora
de l'aula, la igualtat... I transmetre els valors i hàbits necessaris per viure
i créixer en la nostra societat.
En quant a les competències digitals hauria de dominar les noves tecnologies, encara que fos el més bàsic, per tal de poder-les ensenyar als seus alumnes, els quals, segurament, ja les dominaran o sabran utilitzar, ja que són natius digitals; conèixer i saber utilitzar els diferents recursos tecnològics i informàtics, fet que li permetrà transformar els mètodes tradicionals en mètodes més innovadors, positius, actius...; conèixer el funcionament de les TIC, les aplicacions, el navegador... per poder-los utilitzar amb el grup classe i treure'n el màxim profit.
En quant a les competències digitals hauria de dominar les noves tecnologies, encara que fos el més bàsic, per tal de poder-les ensenyar als seus alumnes, els quals, segurament, ja les dominaran o sabran utilitzar, ja que són natius digitals; conèixer i saber utilitzar els diferents recursos tecnològics i informàtics, fet que li permetrà transformar els mètodes tradicionals en mètodes més innovadors, positius, actius...; conèixer el funcionament de les TIC, les aplicacions, el navegador... per poder-los utilitzar amb el grup classe i treure'n el màxim profit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada