![]() |
http://patiodetodosloscolores.blogspot.com.es/2012/01/jclic.html |
Francesc Busquets, mestre i creador del Clic i dels seu
descendent el JClic, va venir a fer-nos una xerrada a la Universitat per
parlar-nos dels diferents serveis, portals i aplicacions adreçades a mestres i
professors (el portal XTEC, Linkat, Odissea, Àgora, Alexandria...)1
i, finalment, ens va explicar el funcionament del JClic. Tot i haver centrat la
conferència més a la primera part (als recursos en general) que a la segona, ha
sigut una xerrada molt interessant i útil que ens servirà per la nostra
formació com a futurs mestres.
Em centraré més en explicar-vos el JClic, perquè és el
recurs o la eina que més m’ha agradat i, segurament, serà la que utilitzaré amb
més freqüència com a mestra.
El JClic és un
conjunt d’aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar i preparar
diverses activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de
text, mots encreuats, sopa de lletres, entre d’altres. Aquestes activitats
estan empaquetades en tres grans blocs principals: el de les activitats
d’ordenació, el de les associacions i el de les activitats de text. Aquest
recurs està desenvolupat a la plataforma Java i té un codi obert, és a dir, que
funciona en diversos entorns i sistemes operatius. Inicialment, el JClic era el
programa Clic 3.0 (una eina per crear
aplicacions didàctiques multimèdia) però ha anat evolucionant fins a esdevenir
JClic.
Considero que és un entorn de gran utilitat pels
educadors ja que els permet dissenyar i crear diferents activitats didàctiques
tot adaptant-les a les necessitats i ritmes dels alumnes, i avaluar-les. Com a
futura mestra, crec que aquesta aplicació em resultarà molt profitosa a l’hora
de crear unes activitats més productives i didàctiques i, al mateix temps,
fomentar la utilització de les noves tecnologies a l’aula ja que aquestes estan
predominant, cada vegada més, a les nostres vides (a l’escola, a la feina...).
Aquest fet és important que el tinguem en compte ja que ens haurem d’adaptar a
la nova situació i als diferents canvis. Per tant, haurem de ser conscients
d’aquests i del què comporten, i innovar i introduir noves eines, nous mètodes,
etc.
A més a més, a partir d’aquestes activitats, podrem
treballar les diferents àrees curriculars juntament amb les noves tecnologies.
D’aquesta manera, els infants aprendran d’una manera diferent i més divertida,
construint un aprenentatge més significatiu.
1 Podreu trobar alguns links d’aquestes aplicacions, serveis i portals a l’apartat
de “Recursos i materials”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada