Imatge realitzada per mi |
Cada vegada les noves tecnologies de la informació i la comunicació
estan més presents en la nostra societat. Aquest fet comporta canvis en els
quals tots ens hem d’anar adaptant el millor possible. En un dels àmbits on
podem veure que estan predominant és a l’escola, a l’àmbit educatiu.
Com a futura mestra que seré, hauré d’utilitzar les TIC,
les hauré d’ensenyar als meus alumnes, hauré de treballar amb elles tot creant
activitats creatives i dinàmiques...en definitiva m’hauré d’adaptar a aquesta
nou món cada cop més digitalitzat. Però tampoc hauré d’oblidar els valors de
sempre els quals també em podran resultar útils, ja que no ha de ser tot mètodes
nous ni tot mètodes tradicionals. Per tant, el que s’hauria de fer és fusionar
els mètodes tradicionals amb les noves tecnologies de la informació i la
comunicació. Així doncs, crec que hauríem de repensar-nos el rol de l’escola
del s.XXI, però sense transformar-la radicalment. És a dir, s’ha d’anar
adaptant als canvis que experimenta la societat, però sense oblidar els ja
existents.
Els canvis que hem de realitzar a l’escola no es basen
només en aconseguir recursos innovadors com ordinadors, pissarres digitals...
sinó que també s’han de saber utilitzar i ensenyar. Amb això em refereixo que
els mestres haurien de donar a les noves tecnologies una funció més didàctica i
menys instrumental. A més a més, nosaltres com a futurs mestres, també hem de
canviar i, sobretot, no ignorar aquesta nova situació.
Com es pot veure a la imatge, la qual va ser dissenyada personalment, hi ha una mestra que està indecisa sobre si ensenyar a través dels métodes tradicionals o realitzar un canvi que es basa en la utilització i l'ensenyament de les noves tecnologies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada