diumenge, 13 de gener del 2013

Reflexió final

Ara que ens trobem al final del semestre i les classes, les pràctiques, les activitats i el projecte ja han acabat, sabeu que toca fer? Acomiadar-nos i fer una reflexió final de l’assignatura d’Alfabetització Digital.

Primer de tot m’agradaria dir que a l’inici de curs, quan vaig veure el nom d’aquesta assignatura no em va transmetre bones vibracions, vaig pensar que no m’agradaria i que seria bastant difícil i pesada, i més després de la classe introductòria on ens van explicar en què consistia i les diferents activitats que tenia. Però ara que ja s’ha acabat, haig de reconèixer que estava equivocada. És veritat que potser, no totes les sessions m’han agradat, però la majoria d’elles si.

Crec que, al llarg d’aquesta assignatura, a part de complir els dos objectius que em vaig proposar a l’inici de curs (conèixer i aprendre a utilitzar més profundament les TIC, i aprendre a emprar-les amb els meus alumnes), he après moltes coses: he conegut i he aprés a utilitzar nous programes de tractament d’imatges, i els que ja coneixia els domino amb més facilitat; tinc un gran llistat de recursos per utilitzar amb els meus alumnes i que, a la vegada, em serviran a mi com a futura mestra (JClic, Moodle, Bloc, creació de contes: Story bird...); he pogut observar la gran importància que tenen les TIC en el nostre món i en l’àmbit escolar; que com a mestra hauré d’adaptar-me als diferents canvis que es vagin produint de la millor manera possible i el més ràpid. I tot i que no serà fàcil, no ens hem de rendir; entre molts altres coneixements. Per tant, puc dir que acabo l’assignatura amb una pila de coneixements, els quals, tots, en un moment o altre, em seran imprescindibles per la meva futura professió de mestra.

Crec que és una assignatura molt important i molt útil, però a la vegada molt curta, ja que el tema de les TIC (funcionament, conèixer-les, saber-les tractar i utilitzar amb els infants...) és molt extens i el qual necessita molt de temps i dedicació. En quant a la importància, crec que, gràcies a aquesta, algunes persones (inclosa jo) que no tenim un suficient coneixement de les TIC, ens ha permès apropar-nos-hi, aprendre, entendre-les, etc. i d’aquesta manera, ampliar la teva coneixença sobre elles.

En la nostra societat, des de que naixem les TIC formen part de la nostra vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada